Kunstroute Markelo

Bent u een liefhebber van kunst? Dan moet u deze route echt fietsen of rijden! Langs de fraaie route staan tijdelijk schilderijen en ruimtelijke kunstwerken opgesteld.

Een jaarlijks terugkomend evenement is de Kunstroute Markelo. Dit is een fiets- en autoroute die gecombineerd wordt met kunst. Het streven is om na elke kilometer minimaal één schilderij of ruimtelijk kunstwerk te exposeren nabij een huis of boerderij.

De routeboekjes zijn te koop voor slechts € 2,- bij het VVV Markelo, verschillende winkeliers in Markelo en onder andere bij Camping de Kattenberg, Camping de Keite, De Hoestinkhof in Markelo en Herberg de Pol in Diepenheim.

De route loopt door het prachtige afwisselende Markelose landschap langs bossen, heuvels en water. Uiteraard is er een aantal punten om even uit te rusten. In het boekje tref je een bon aan van De Hoestinkhof waar je eventueel een kopje koffie kunt drinken en in de tuin naar het werk van Carla Schrieken kunt kijken.

Er zijn 29 kunstwerken te bewonderen, schilderijen en ruimtelijk werk. Van professionele hand, maar ook gemaakt door de kinderen van de basisscholen. De organisatie is van mening dat ze ook de niet-professionals een kans moeten geven om gezien te worden. Met deze route is goed te zien dat kunst iets voor iedereen is. Op elk niveau is prachtig werk gemaakt. Er is gekozen om een stukje door Diepenheim te gaan, omdat er in Diepenheim de eerste editie van Heerlijck Zicht plaatsvindt; een kunstroute van 16 km.

Kunststichting Markelowil dat er zo groot mogelijk publiek; inwoners van Hof van Twente en ook de toeristen/passanten in aanraking komen met kunst in allerlei vormen. Er is dus veel te zien en te beleven.

De route heeft een lengte van rond de 22 km met als start- en eindpunt het Cultureel Centrum Het Beaufort, waarbij een fraai landschap en verrassende schilderijen en ruimtelijke kunstwerken elkaar afwisselen.

Het thema dit jaar is 'Industrieel'.

De route is zowel op de fiets, met de auto, per solex of lopend te bekijken.

Of bekijk de website www.kunststichtingmarkelo.nl/index.php?content=agenda

• 30 jun - 29 okt 2017
    • dagelijks

De prijs voor het routeboekje bedraagt € 2,00.

Tourist Info Markelo

Goorseweg 1, 7475BB Markelo