Solovoorstelling 'Ma'

Presentator Eric Corton speelt de solovoorstelling Ma, gebaseerd op het gelijknamige boek van Hugo Borst.

Eric Corton
Corton is, na zich de afgelopen jaren vooral op radio- en tv-werkzaamheden te hebben geconcentreerd, weer terug waar hij ooit begon: in het theater. De monoloog Ma wordt geschreven door Marc Veerkamp en geregisseerd door Benno Hoogveld en is een liefdevol portret van een moeder en haar zoon.

Solovoorstelling 'Ma'
Eric Corton: “Toen ik gevraagd werd voor Ma hoefde ik er niet lang over na te denken of ik deze voorstelling wilde spelen. Ik kende de columns van Hugo Borst en volgde, net als veel anderen, met regelmaat hoe het met zijn moeder ging. Om dat verhaal straks op het toneel te mogen vertellen, vind ik heel bijzonder. Omdat het een heel ‘echt’ verhaal is. Een verhaal van afscheid, van herinneringen, van angst voor het onbekende en van harde humor. Een echt verhaal over de laatste fase van een leven. Een belangrijk verhaal. Omdat zo veel mensen met de gevolgen van dementie en Alzheimer geconfronteerd worden. Partners, kinderen, broers en zussen. Als je brein het niet meer goed doet, heeft dat een enorme impact op jezelf maar ook op je omgeving. En juist dat mag ik straks zichtbaar, maar vooral ook voelbaar gaan maken. Ik hoop dat als je straks in de zaal zit je hard moet lachen, je misschien iets leert en Ma je in stilte ontroert.”

Fotowedstrijd
Productiehuis Solo Stories organiseert bij de theatervoorstelling Ma een fotowedstrijd die een ode brengt aan mantelzorgers, specifiek mantelzorgers die zich ontfermen over mensen met dementie. De wedstrijd loopt t/m 30 november 2017 en wordt georganiseerd i.s.m. Alzheimer Nederland en Mezzo, Landelijke Vereniging voor Mantelzorgers. Een beeld zegt soms meer dan duizend woorden. Een deskundige jury kiest per provincie de mooiste, meest bijzondere foto. Deze 12 foto’s worden opgenomen in een foto-expositie die met de voorstelling Ma mee op tournee gaat en te zien zal zijn in de foyer van de theaters waar Ma speelt.

Of bekijk de website www.reggehof.nl

De Reggehof

De Höfte 5, 7471DK Goor