Tentoonstelling Killing two birds with one stone

Kunstvereniging Diepenheim presenteert met trots de eerste solotentoonstelling van Jonathan van Doornum.

In zijn werk onderzoekt Van Doornum verschillende concepten van tijd; of het nu historische periodes zijn, het idee van ‘geschiedenis’, verbeeldingen van vooruitgangsgeloof of de vluchtigheid der dingen.

Hij combineert stijlelementen tot ruimtelijke collages, bewerkt industrieel materiaal als een klassieke beeldhouwer en transformeert dagelijkse objecten tot een nieuwe gedaante. Door dit proces verbeeldt Van Doornum niet alleen een idee van tijd, maar ook het gevoel ervan.

Het is de combinatie van materiaal, de ruimtelijke geste van de sculpturen zelf en de abstracte beeldtaal, waarmee van Doornum een beroep doet op de empathie van de kijker.

Killing two birds with one stone toont een breed spectrum aan ruimtelijk werk – van een serie kleinere, autonome objecten tot grootschalige sculpturen die reageren op de expositieruimte zelf.

De tentoonstelling is te zien vanaf 18 maart 2017 (15.00 uur) t/m 5 juni 2017.

Of bekijk de website www.kunstvereniging.nl

• 20 mrt - 3 jun 2017
    • elke woensdag | - uur