Fietstocht Proeven & Fietsen

Genieten van het prachtige Twentse landschap én al het goede dat het voortbrengt doet u op zondag 21 mei.

Tijdens een fietstocht van ongeveer 35 kilometer fietst u door de mooie omgeving van Markelo. Op het startpunt, bij Bistro De Tasca, is Jan ten Tije aanwezig. Hij vertelt, voordat iedereen op de fiets stapt, het verhaal van MarkeLokaal in een notendop. Vervolgens voert de tocht langs de Twentse Scharrel, Schaapskooi De Borkeld, diverse graanvelden, Forellenvijver Deep’n, Erve Voordes, Wijngaard De Roosenburg via de moestuin van Jan Willem en Miranda Lammertink weer terug naar De Tasca. Onderweg staat bijna overal een hapje of drankje klaar om te proeven. Ook zijn de ondernemers aanwezig om over hun bedrijf te vertellen.

Iedereen heeft de keuze om de routebeschrijving op papier mee te krijgen of om met de AbelLife app te gaan fietsen. De app is gratis te downloaden in appstores van Google en Apple. Het leuke van de app is dat hij navigeert, maar onderweg ook extra informatie over de bedrijven en omgeving geeft.

De fietstocht wordt georganiseerd in samenwerking met MarkeLokaal.

De start en finish zijn bij bistro De Tasca aan de Holterweg 20, Markelo.

Deelnamekosten bedragen € 15,- per persoon. Kinderen tot en met 12 jaar € 7,50. Dit bedrag is inclusief de hapjes en drankjes onderweg. Starten kan tussen 10.30 en 13.00 uur.

Na afloop van de fietstocht is er volop bedrijvigheid bij De Tasca én kan er deelgenomen worden aan een Walking Meal met Markelose producten. Hiervoor bedragen de kosten € 19,95. Een deel daarvan gaat eveneens naar het goede doel. In verband met de bereiding van de hapjes onderweg en het diner is het gewenst dat deelnemers zich van te voren aanmelden. Een aanmeldformulier en verdere informatie is te vinden op www.proevenenfietsen.nl.

De fietstocht is een initiatief van de Lions Club Markelo-Lochem Mixed en MarkeLokaal. De opbrengst van de fietstocht gaat in zijn geheel naar het goede doel de Joanne Foundation,een kleinschalige stichting, die lokale initiatieven op het gebied van onderwijs, gezondheidszorg en leefomstandigheden in een Oegandese gemeenschap ondersteunt.

Of bekijk de website www.proevenenfietsen.nl

• € 15,00 Deelnameprijs

Kinderen t/m 12 jaar € 7,50.

Bistro De Tasca

Holterweg 20, Markelo