Twickeler Boswandeling

De Hengelose Wandelunie organiseert op zondag 9 april a.s. wederom haar jaarlijkse Twickeler Boswandeling. De startlocatie is dit jaar buurtcentrum “De Schole” aan de Vockersweg in Oele. De te lopen afstanden zijn 5, 10, 15, 20 en 30 km.

Oele is een buurtschap in de gemeente Hengelo en ligt ten zuidwesten van Hengelo, ter weerszijden van het Twentekanaal. De A35 en N739 (de weg van Hengelo naar Beckum en Haaksbergen) lopen door de buurtschap, Zeker sinds de 14e eeuw bevindt zich in Oele een watermolen. De huidige watermolen, De Oldemeule aan de Oelerbeek, dateert uit 1690. Tegenwoordig is de molen eigendom van de gemeente Hengelo, die de molen in 1979 weer maalvaardig maakte. De molen is in de zomermaanden regelmatig op zondag geopend voor publiek. In de afgelopen jaren zijn enkele nieuwe molenaars opgeleid.

Twickel is bekend om het landschapsschoon. Kenmerkend is de harmonie tussen natuur- en cultuurlandschappen: de afwisseling van bossen, heidevelden en moerassen met akkers en weilanden. Met als extra accenten daarin talrijke beken, houtwallen, boomgroepen en solitaire bomen. U komt op het landgoed bijna alle typisch Twentse landschappen tegen. Twickel is beroemd om zijn bossen. Er zijn loofbossen en naaldbossen in grote aaneengesloten bosgebieden en in kleine verspreid liggende bosjes.

Gaarne verwelkomen we u op 9 april a.s. vanaf 9.00 uur buurtcentrum De Schole aan de Vockersweg in Oele. De start van de 30 km is vanaf 09.00 tot 10.00 uur, de start van de 15 en 20 km is tot 11.00 uur en de 5 en 10 km-wandelaars kunnen starten tot 13.00 uur. Let op de uiterste starttijden. Starten kan beslist niet later.

Of bekijk de website www.hengelo-wandel.nl

• € 2,00 Prijs voor leden
  • € 3,00 Prijs voor niet-leden