Delden Klassiek: Sinfonia Rotterdam

Delden Klassiek presenteert Sinfonia Rotterdam o.l.v. Conrad van Alphen met Simone Lamsma-viool.

"Mensen raken met klassieke muziek, dat is onze missie", aldus Sinfonia Rotterdam. "Dat bereiken we door een eigentijds kamerorkest te zijn, dat midden in de stad en maatschappij staat en onafhankelijke en ondernemend werkt". Conrad van Alphen (1963) werd geboren in Zuid Afrika. Op 26-jarige leeftijd verhuisde hij naar Nederland. Onder zijn gedreven leiding is Sinfonia Rotterdam uitgegroeid tot één van de bekendste orkesten in Nederland en daar buiten.

Simone Lamsma begon op 5-jarige leeftijd met viool spelen. Op 14-jarige leeftijd maakte ze haar solo-debuut bij het Noord Nederlands Orkest met het eerste vioolconcert van Paganini. Dirigent Jaap van Zweden omschrijft haar als één van de belangrijkste violisten ter wereld. Ze bespeelt de "Mlynarski" Stradivarius (1718) die haar door een anonieme bruikleengever ter beschikking is gesteld.

Programma:
Wolfgang Amadeus Mozart
Symfonie nr. 4 in D, KV 19

Peteris Vasks
Vioolconcert "Distant Light"

Joseph Haydn
Symfonie in f, Hob I nr. 49 "La passione"

Kaarten te bestellen via de website www.deldenklassiek.nl

Aanvang: 16:00 uur, zaal open 15:15 uur.

Prijs: € 16,00.

Voor meer informatie: telefoon 074 3762274
www.facebook.com/deldenklassiek

Of bekijk de website www.deldenklassiek.nl

Abonnement van 6 concerten € 72,00. Losse kaarten € 16,00.

Grote of Oude Blasiuskerk

Kerkplein 3, 7491BM Delden