Concert Oostertrio

Het ‘Oostertrio’ treedt tijdens Heerlijck Zicht op in Herberg de Pol.

De twee optredens beginnen om 14.00 en 16.00 uur. Toegang tot de concerten is gratis.

Een van de drie muzikanten, Lotte Grotholt (altviool), is afkomstig uit Diepenheim. Sophie Schreurs (klarinet) en Ben Weishaupt (piano) ontmoette zij aan haar studie aan het conservatorium in Amsterdam. Alle drie zijn prijswinnaars van het Prinses Christina concours.

In de twee concerten voert Oostertrio denieuwe compositie ‘Nachtgallen’ van Lotte Grotholt voor het eerst op. Nachtgallen is een drieluik gebaseerd op een sprookje van Hans Christiaan Andersen. Het thema van het stuk is mens en machine. Het verhaal van de Chinese keizer, die verliefd wordt op de klanken van een robot nachtegaal. De nachtegaal kan uiteindelijk nog maar één lied ten gehore brengen. De Keizer wordt erg ziek en wordt pas beter, als hij de mooie klanken van de echte nachtegaal hoort. ‘Life against artificial intelligence’.

Deze compositie maakt onderdeel uit van een programma met als thema sprookjes en fantasie. Er worden onder andere stukken van Bruch, Saint Saens , Schumann en Scriabin gespeeld, zowel als trio als solistisch.

Of bekijk de website www.deheerlijckheiddiepenheim.nl

Cultuurcentrum Herberg de Pol

Raadhuisstraat 8, 7478AG Diepenheim