Expositie Penumbra

‘Penumbra’ is de eerste solotentoonstelling van de Duitse kunstenaar Lisa Reitmeier. De titel ‘Penumbra’ is ontleend aan het natuurwetenschappelijk verschijnsel van de halfschaduw, een schemergebied waarbij schaduw en licht tegelijkertijd waarneembaar zijn.

Het is een dimensie van transitie die tegelijkertijd een centraal onderwerp is in de artistieke praktijk van Reitmeier. De overgang van levend naar dood materiaal, de wisseling van licht naar donker of een dierbaar object dat zich oplost in vele losse onderdelen.

Met een open blik wordt het verschijnsel ‘verandering’ onderzocht en vertaald naar een eigenzinnige keuze aan materiaal. Latex huiden, tegels, gevonden voorwerpen, doorschemerende substanties maken deel uit van Reitmeiers poëtische sculpturale installaties.

De tentoonstelling voegt nieuw en bestaand werk samen tot scènes van een theatraal landschap waarin de bezoeker wordt opgenomen. ‘Penumbra’ is in zichzelf een ruimte van transitie en maakt van de Kunstvereniging een totaalinstallatie.

Of bekijk de website www.kunstvereniging.nl

• 17 sep - 31 okt 2017
    • elke woensdag | - uur