Rakov Cello Kwartet

Op zondag 21 januari speelt het Rakov Cello Kwartet muziek van Rakov in Herberg de Pol. Ook worden er stukken van Marie Dare, Astor Piazzolla, Joseph Jongen en L’Shana Habaa ten gehore gebracht.

Repertoire
Het repertoire van het Rakov Cello Kwartet is veelzijdig, met natuurlijk de muziek van Nikolai Rakov. Zijn muziek heeft een eigen stijl gebaseerd op Russische tradities en West-Europese invloeden.
Programma:
- Quartet for Four Violoncellos No. 1 (1984)
- Allegro moderato
- Andante maestoso van Nikolai Rakov
- Marie Dare, Astor Piazzolla (arr. Jascha Albracht), Joseph Jongen en L’Shana Habaa.

Rakov Cello Kwartet
Het kwartet bestaat uit Christina Kellenberger, Anne Korff de Gidts, Bas de Rode en Ephraim van IJzerlooij. Christina Kellenberger studeerde aan het conservatorium van Bern en Amsterdam. Ze volgde diverse masterclasses bij onder andere Ralph Kirshbaum (Prussia Cove), Siegfried Palm en Marcio Carneiro, trad op als soliste met het ‘Berner Jugend Symphonieorchester’ in Bern en Budapest en was eersteprijs winnaar in Verbania (Italiё) bij het Francesco Dino Ciani concours en het Isole Borromee Dino Ciani concours voor kamermuziek. Anne Korff de Gidts studeerde af aan het Conservatorium van Amsterdam en volgde een masteropleiding in Den Haag. Anne is een veelzijdige celliste die graag samenwerkt met andere kunstdisciplines. De opleiding van Bas de Rode leidde hem langs de conservatoria van Enschede, Amsterdam, Berlijn en Rotterdam. Zijn spel is in grote mate beïnvloed door talrijke masterclasses en cursussen bij bekende kamermusici en internationaal befaamde musici. Sinds zijn negende speelt Ephraim van IJzerlooij cello. Hij volgde lessen in de Jongtalentklas bij Maarten Mostert op het conservatorium van Amsterdam en studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag waar hij zijn bachelor en master haalde.

Stamppottenmaaltijd
Na afloop van concert kun je genieten van een diner met spannende stampotten. Het dessert bestaat uit taart van the Cakesisters uit Diepenheim en een kop koffie. De maaltijd start om 18.00 uur. De prijs bedraagt € 10,- per persoon.

Kaarten
Kaarten voor zowel het concert als voor de maaltijd zijn te koop aan de deur of te reserveren via .

Of bekijk de website www.deheerlijckheiddiepenheim.nl

Deelname aan de spannende stamppot bedraagt € 10,-.

Cultuurcentrum Herberg de Pol

Raadhuisstraat 8, 7478AG Diepenheim