Streekmarktconcert met fingerstyle-gitarist Mart Hillen

Het eerste streekmarktconcert door Cultuurvrienden georganiseerd om talentvolle jeugdige musici een podiumplek te geven.

Het eerste streekmarktconcert met affiniteiten voor grijzende concertbezoekers, maar ook jonge mensen van deze tijd. Een leeftijd-doorbrekend concert! De streekmarktconcerten worden door de Cultuurvrienden georganiseerd om talentvolle jeugdige musici een podiumplek te geven, in de prachtige oude Blasiuskerk.

Tijdens deze middag speelt fingerstyle-gitarist Mart Hillen uit Lichtenvoorde. In 2016 won hij de regionale theaterwedstrijd Rabo On Stage en de Fingerstyle Academy Awards in Amsterdam. Vervolgens was hij te horen bij 3FM, stond hij op de Zwarte Cross en in het voorprogramma van het Steengroeve Theater, de Edwin Evers Band en Maan. Tijdens de finale riep juryvoorzitter Juul Diteweg hem uit tot Ambassadeur van de Gitaar. Zijn prijs? Een masterclass van een professional. Zijn wens? Het maken van een eigen concert. Deze wens kwam uit. Samen met niemand minder dan regisseur en theatervakvrouw Leoni Jansen heeft hij een prachtig soloconcert gemaakt en uitgevoerd in mei 2017. Naar aanleiding van deze geslaagde voorstelling begint hij in 2018 met zijn theatertour. Hij zal zijn grandioze gitaarspel verbinden met mooie, persoonlijke verhalen.

In 2018 begint hij met zijn eigen theatertour, een droom die uitkomt. Ervaar de passie en liefde voor het vak van deze uitzonderlijke goede muzikant.

Er is geen voorverkoop. Kaarten zijn alleen te verkrijgen onder de toren in de kerk, vanaf 12:30 uur. Voor leden van de vereniging, op vertoon van hun ledenpas 2018: €4. Voor niet-leden: €6.

Voor leden van de vereniging, op vertoon van hun ledenpas 2018: €4.

Grote of Oude Blasiuskerk

Kerkplein 3, 7491BM Delden