Eet als een atleet

Pasta, eieren, eiwitpoeders, supplementen en shakes. Hoe zit het nu echt met sportvoeding en wat kun je het beste eten voor maximale sportresultaten? Iwan Spekenbrink (wielerploeg Team Sunweb) en Titia van der Stelt weten hier alles van en delen dit graag met je!

Een goed voedingspatroon is voor elke sporter belangrijk, bijvoorbeeld om maag- en darmklachten tijdens wedstrijden te voorkomen, het goede gewicht te bereiken om optimaal te presteren of in een bepaalde klasse mee te mogen doen. Met de juiste voeding kun je beter presteren, hongerklop voorkomen en sneller herstellen na je training of wedstrijd. In het boek Eet als een atleet scheiden drie experts de zin van onzin en vertalen zij op toegankelijke wijze de wetenschap naar de praktijk, inclusief heerlijke sportrecepten én handige voorbeelddagmenu's. Tien personages vormen een uniek onderdeel in dit boek. Volg crossfitter Boaz, hockeyster Jill en vega-zwemster Feline in hoe zij zich op het gebied van voeding voorbereiden op trainingen en wedstrijden. Eet als een atleet is er voor elk type sporter, of je doel is om fit te blijven of om de top te bereiken. Welke sport je beoefent, hoe vaak je dat precies doet en welke leeftijd je hebt, maakt daarbij niet uit.

Iwan Spekenbrink (wielerploeg Team Sunweb) en Titia van der Stelt vertellen je graag alle ins-and-outs en wisselen dit af met verhalen uit de praktijk. Als sporter mag je dit niet missen!

Iwan Spekenbrink
Sinds 2008 is Iwan ploegleider van de succesvolle wielerploeg Team Sunweb, met o.a. Tom Dumoulin als rijder.

Titia van der Stelt
Titia is sportdietiste en bewegingswetenschapper en geeft voedingsadvies aan verschillende topsporters. Daarnaast is ze ook voedingsexpert voor Team Sunweb. Ze is één van de auteurs van het boek Eet als een atleet.

Of bekijk de website www.boekhandelprins.nl

Inclusief koffie en thee

Boek- en kantoorvakhandel Prins