Streams of Consciousness

De tentoonstelling ‘Streams of Consciousness’ legt een relatie met de huidige maatschappij waarin onze zintuigen dagelijks worden blootgesteld aan een oneindige stroom van indrukken en informatie. Middels beeld, muziek en tekst worden ‘bewustzijnsstromen’ soms letterlijk op onze schermen gestreamd.

Het begrip stream of consciousness vindt zijn oorsprong in zowel de psychologie als de literatuur. Het refereert aan de vaak onlogische en grillige toestand van het mentale landschap van een persoon waarin reacties, observaties, herinneringen en gedachtes als een onafgebroken stroom worden ervaren.

In ‘Streams of Consciousness’ brengen de zes deelnemende kunstenaars op geheel eigen wijze hun gedachtestromen of juist die van anderen op papier middels collages, storytelling of door te werken zonder vooropgezet plan. Deze op papier vertaalde ‘sense of thinking’ levert een eclectisch resultaat op; van een abstracte flow van patronen tot cartooneske humorvolle verhalen en van intieme schetsen tot site-specific muurtekeningen en installaties.

Curator: Nanette Kraaikamp

De tentoonstelling is te zien van 7 juli t/m 16 september.

Afb. Stefan Kasper – Zo blauw als een aap – 205 x 214,5 cm Houtskool, acrylverf, glitter(lijm), pastel, inkt, collage op papier

Deelnemende kunstenaars
Stefan Kasper • Erwin Keustermans • William Ludwig Lutgens • Riette Wanders • Joyce ter Weele • Bente Wilms

Of bekijk de website www.kunstvereniging.nl/exhibition/drawing-centre-streams-of-consciousness/