Truck Run Hof van Twente

Tijdens de Truck Run Hof van Twente nemen tachtig chauffeurs mensen met een beperking mee als bijrijder in hun truck voor een geweldige tocht door de gemeente Hof van Twente. Een fantastisch evenement!

Zaterdag 5 oktober vertrekt om 14.00 uur de colonne vanaf het Kaasplein in Markelo, nadat het startschot is gelost.

De route
Via de Grotestraat, Goorseweg, Prinses Irenestraat en de Rijssenseweg zet de karavaan richting Herike-Elsen. Via de Herikerweg vervolgt de stoet vrachtwagens de weg naar Goor, Delden, Bentelo, Hengevelde en Diepenheim om vervolgens via de Lochemseweg Markelo weer binnen te rijden. Uiteraard mag een rondje Stokkum, waar de roots van de initiatiefnemer van de Truckrun Willian Potman liggen, niet ontbreken. Daar kunnen toeschouwers de vrachtwagens zien aan de Stationsweg, Petersweg, Stokkumerweg, Ensinkgoorsdijk, Wenninkweg en Voordesdijk. Via de Endemansdijk, Traasweg, Langeweg, Larenseweg en Holterweg zal het lange lint vrachtwagens rond 16.00 uur via de Grotestraat terugkeren in het centrum van Markelo, waar de deelnemers, chauffeurs en vrijwilligers na een feestelijke intocht een inmiddels befaamde ‘Truckershap’ te wachten staat bij Grand café De Kroon. De toepasselijke muzikale omlijsting zal worden verzorgd door ‘Eighty-Eight’.

Dank je wel!
De Truck Run Hof van Twente kan alleen georganiseerd worden vanwege de grootschalige steun van de chauffeurs en transportbedrijven, sponsoren, vrijwilligers, verkeersregelaars, gemeente Hof van Twente, politie Hof van Twente en de EHBO.

Historie
Op een prachtige dag in juni 2018 lag Willian Potman uit het pittoreske Markelo in één van zijn weilanden te staren naar de lucht. Hij kreeg het idee om een Truck Run te organiseren in de Hof van Twente. Zo gedacht zo gedaan, Willian trok de stoute schoenen aan en schreef in zijn maandelijkse column (op Maarkelsnieuws) een oproep. Deze oproep bracht veel met zich mee maar resulteerde uiteindelijk in het feit dat op 6 oktober 2018 de allereerste Truck Run Hof van Twente werd verreden. Ook dit jaar staat de Truck Run weer op de agenda.

Foto: Fotostudio Markelo

Of bekijk de website www.truckrunhofvantwente.nl/

De Kroon

Taets van Amerongenstraat 15, 7475BT Markelo